Przez zabawę

Uczymy dzieci przez zabawę i wielosmysłowo.
Dlaczego? Bo nauka przez zabawę daje najlepsze efekty, jest przyjemna i najchętniej akceptowana przez dzieci. Dzieci wiedzą, że się bawią. A my wiemy, że się uczą. I tak ma być. W pracy z dziećmi kierujemy się zasadę głoszoną przez Konfucjusza:
Słyszę i zapominam. Widzę i pamiętam. Robię i rozumiem.
Badania prowadzone przez Bernarda Steinbrink dowodzą, że nauka poprzez zabawę, która dodatkowo angażuje wiele zmysłów naraz, daje o wiele lepsze efekty:
• skuteczność nauczania jest wyższa o 56%,
• zrozumienie tematu jest wyższe o 50-60%,
• tempo nauczania jest wyższe o 60%,
• zakres przyswojonej wiedzy jest wyższy o 25-50%,
• nieporozumienia przy przekazywaniu wiedzy są mniejsze o 20-40%,
• oszczędność czasu wynosi 38-70%.
Zawsze uczymy programowania poprzez zabawę i polisensorycznie. Nieważne, czy dzieci uczą się właśnie programowania w aplikacji, z robotami, na macie do kodowania czy na kartce papieru. Sprawdzona metodyka nauczania, stosowane pomoce dydaktyczne i przemyślane scenariusze zajęć mają być po prostu doskonałą, twórczą i wciągającą zabawą.